Identifying your passion...

hai..bertemu lagi kita pade hari ni...terlebih dahulu saya nak ucapkan selamat menyambut Hari Ulangtahun Keputeraan Nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW. Marilah kita sama-sama memperbanyakkan selawat keatas junjungan baginda. Baik, kite ambil sedikit pengajaran dari perjalanan hidup baginda. Bagaimana baginda dapat bertahan, bermotivasi dan sanggup bersusah payah untuk menyebarkan Islam? Jika kita kaji, ini sebenarnya bermula dengan keyakinan yang kukuh kepada ALLAH dan keghairahan( passionate) untuk mendapatkan keredhaan-Nya.
Jika kita baca buku-buku motivasi, semuanya menceritakan perkara yang sama, kita mesti yakin dengan apa yang kita buat dan passionate untuk mendapatkan ganjarannya. Ganjaran itu tak semestinya wang ringgit semata kerana jika kita terlalu mengharapkan wang ringgit kita akan mudah kecewa. Jadi kita perlu arahkan keghairahan kita untuk mendapatkan ganjaran yang lebih bernilai daripada wang ringgit. Cuba bayangkan kita sebagai seorang pendaki, apakah yang mendorong kita untuk sampai kepuncak? Mungkin kita sukakan cabaran dan puas bila dapat sampai kepuncak, saya sampai kepuncak Gunung Tahan 3 tahun lepas, tetapi kepuasannya masih terasa hingga kehari ini. Begitu juga dalam perniagaan MLM, saya adalah seorang yang suka berkawan dengan orang-orang dari pelbagai lapisan, keutamaan saya adalah untuk mendapatkan rakan dan pengalaman mereka dalam hidup, sesuatu yang tidak mampu saya bayar dengan wang ringgit. Ok, dah setel satu perkara, "passionate" saya telah ditetapkan, anda bagaimana pula? Tetapkan sekarang...
Ada banyak lagi yang perlu dipelajari dan diperbaiki, selepas ini saya akan cerita tentang visi...tunggu...
" hidup mesti ikhlas "

You can leave a response.

One Response to “Identifying your passion...”

  1. jebat says:

    hang memang bengong.senang2 je bagi duit kat cina.Masuk sampai rm 475 dapat kopi sebungkus.Menindas orang bawah hanya nak bernafas diatas.jangan cakap lah kalau belum mahir bersilat.baru belajar satu langkah dah nak ambik bengkong merah.
    lu pijak orang bawah lu.Lu tipu diaorang nak masukkan downline kat depa.At lease u pun ranap nanti...
    be carefull this trick for lingkupkan melayu punya plan.
    bye